Fitness

je kunt vele vormen van training doen bij ons


Of je nu conditie wilt opbouwen of kracht, of gewoon wat kilootjes wilt kwijtraken, het kan bij New York Gym. Doordat we jou een breed scala aan traingsvormen bieden, kun jij je fitnessdoelen bereiken.

 

groepslessen
Groepslessen. Wie niet graag alleen staat te zweten, maar liever in een groep sport, kan terecht in de groepslessenzaal. Daar geven we klasjes met live instructie tijdens drukke uren en virtuele groepslessen in de rustigere uren. Dan kun je denken aan trainingen als pilates, boksen, bootcamp, yoga, dance-cardio, bodyshape en kickboxing. Hiermee train je je hele lichaam op kracht, flexibiliteit en coördinatie. Daarnaast is het een leuke en effectieve manier om vet te verbranden. Klik hier voor info

 


Calisthenics. Dit is trainen met je eigen gewicht als belasting. Deze trainingsvorm is op straat in de stad ontstaan, vaak met gebruikmaking van toestellen in ’playgrounds’. Dan moet je denken aan push ups, pull ups, dips en allerlei andere rekstok-oefeningen. Wij hebben een playground gemaakt waar je een mooi en krachtig lichaam kunt opbouwen, waar de term calisthenics voor staat: samenvoeging van de Griekse woorden kalos (mooi) en sthenos (kracht). Klik hier voor info

 


Indoor Cycling Experience. Bij ons kun je op een heel bijzondere manier fietsen, elk heel uur kan er een wielerroute worden opgestart. Met keus uit meer dan 40 verschillende routes, zoals Alpe d’Huez, Afrika of Londen. Onder leiding van de virtuele instructeur verbetert je conditie snel en verbrand je veel calorieën, door de hoge intensiteit. Indoor Cycling wordt gedaan op een vaststaande fiets met een doortrapsysteem. De weerstand en de snelheid heb je zelf in de hand, waardoor beginners en gevorderden prima samen kunnen fietsen. Klik hier voor info

 


Fitness Bootcamp. Dit is een training, die klassieke gymnastische oefeningen combineert met intervaltraining en krachttraining. Daarbij is het de bedoeling dat de deelnemers tot het uiterste gaan. Hierbij moet je denken aan korte sprintjes trekken, vele malen opdrukken en optrekken aan stangen en verschillende vormen van intervaltraining en plyometrische training (trainingsmethode om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk kracht te genereren). Klik hier voor info

 


Krachttraining. Dit is training met extra weerstand om je kracht te vergroten. Dit kan zijn om sportprestaties te verbeteren, als je voor een bepaalde sport traint, maar ook om een strak lichaam te houden of krijgen. Daarnaast versterkt krachttraining ook de botten, waardoor osteoporose voorkomen kan worden. Bovendien leent deze trainingsvorm zich goed voor het kwijtraken van vet, doordat de vetverbranding niet alleen tijdens de training plaats vindt, maar ook nog gedurende de periode van spierherstel, tot wel 48 uur bij zware training. Klik hier voor info

 


Cardio. Trainen op de cardio-apparaten is bij uitstek geschikt voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen, maar is ook effectief voor warming-up en cooling-down. Daarnaast verbrand je zo een flink aantal calorieën, waarmee je overtollige kilo’s prima te lijf kunt gaan. Na ongeveer 15 minuten begint het lichaam energie te halen uit de verbranding van vet. In eeerste instantie zijn dat vetten uit de bloedbaan, maar na zo’n 30 minuten wordt in het lichaam opgeslagen vet afgebroken. Klik hier voor info

 


Kids Kick-Box-Bootcamp. Houd je kind gezond en vitaal op een speelse manier. Kids Kick-Box-Bootcamp is een leuk kinder-sportprogramma, voor een gezonde levensstijl en meer weerbaarheid. Twee uur per week kun je terecht bij Fit4less voor kids-lessen Bootcamp en Boksen/Kickboksen. We organiseren dit kidsprogramma voor de leeftijden 6 tot 13 jaar. Informeer bij FNew York Gym even naar de exacte aanvangstijden. Klik hier voor info

 


New York Flow. Dit is een groepstraining van 60 minuten, onder leiding van een personal trainer, die is gebaseerd op de wetenschap van post exercitie zuurstof verbruik (EPOC). Dit zorgt voor een after-burn: verbranding tot 48 uur na de training! Je verbrandt 500 – 1000 calorieën per training, met een combinatie van loopbanden, roeimachines, Suspension Training en losse gewichten. Ideaal voor het opbouwen van een goede conditie en voor vetverbranding. Klik hier voor info